Kategórie
Blog Medializuj

Ako funguje natívna reklama

V posledných mesiacoch počuť o natívnej reklame z každého marketingového zákutia. Biznis svet zažíva expanziu a presadiť sa na trhu predstavuje čoraz väčšiu výzvu. Reklamný trh je presýtený a štandardná reklama prestáva fungovať, banneroslepota je výraznejšia a blokovače zažívajú svoj „BOOM“ hlavne u produktivínej cieľovej skupiny.

Čo je natívna reklama?

Natívna reklama je navrhnutá plateným médiom tak, aby plnohodnotne zapadla do bežného nereklamného obsahu.

Čitateľ alebo akýkoľvek prijímateľ tohto obsahu ju nevníma primárne ako reklamu, ale ako súčasť mediálneho výstupu. Je teda menej pravdepodobné, že takýto obsah bude ignorovať.

Aby bola takáto forma reklamy účinná musí byť jej obsah relevantný, teda taký, ktorý dáva zmysel aj mimo publikovaného kontextu. Práve tým sa odlišuje od štandardných typov reklamy.

Predstavte si napríklad, že ste výrobca tradičných slovenských cestovín, o ktorých ste prišli porozprávať do rannej televíznej šou, sledovanej predovšetkým ženami, ktoré sú vaša potenciálna cieľová skupina. V relácii pripravíte chutný recept a zároveň porozprávate o procese výroby, surovinách či benefitoch produktu. Prirodzenou cestou sa dostávate k svojmu zákazníkovi, ktorý ochotne počúva.

Aké sú výhody natívnej reklamy?

Možno sa sami seba pýtate, prečo je práve táto forma reklamy stále populárnejšia. Odpoveď je jednoduchšia, ako si myslíte. Pretože funguje. Pravidelné marketingové štúdie ukazujú, že natívna reklama je efektívnejšia pri pútaní pozornosti a udržiavaní záujmu. V praxi to vyzerá tak, že miera prekliknutia z natívnej reklamy je až 40x vyššia. Kým bannerovu reklamu viete prehliadnuť, vyskakovacie okno zavrieť, natívna reklama je súčasťou formátov, ktoré bežne používate. Takýto obsah ľahšie prijmete, zapamätáte si ho a dokáže vás aj inšpirovať či podnietiť k nákupu.

Ako začať s natívnou reklamou?

Možno už s natívnou formou reklamy pracujete dlhšie, len ste to nemali presne pomenované. Existuje mnoho spôsobov, ako ju pridať do svojich marketingových plánov. Kľúčovou stratégiou je správne zvolená platforma (online či offline), ktorá je v súlade s vašou značkou. Nezabudnite hlavne na to, že pútavý obsah je cesta k úspechu.

Ak si neviete vybrať, vyskúšajte si vytvoriť dopyt na natívnu reklamu v našom systéme. Zadáte svoje preferencie a čakáte na cenové ponuky. Sami si zvolíte cestu, ktorá vám vyhovuje a prinesie želaný efekt.

Zistite viac a vyskúšajte našu bezplatnú službu, ktorá spája novinárov s odborníkmi.

Som novinár

Hľadáte kvalitný zdroj pre svoj pripravovaný obsah?

BEZPLATNÁ * služba pre novinárov a bloggerov hľadajúcich kvalitný zdroj a citácie.

* navždy zadarmo

Som odborník

Hľadáte spôsob ako sa zviditeľniť v médiách?

BEZPLATNÁ * služba pre odborníkov a firmy, ktoré sa chcú zviditeľniť v médiách.

* navždy zadarmo

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *