Základnou charakteristkou natívneho – sponzorovaného obsahu je jeho zapadnutie do redakčného priestoru. Takýto obsah by mal byť pútavý, užitočný a hlavne hodnotný. Mal by vyzerať ako taký „obsahový chameleón“, ktorého neodhalíte hneď.
Nezaujívamý alebo príliš komerčný titulok
Dôležitou, ak nie najdôležitejšou, časťou článok je jeho titulok. Zamerajte sa preto na to, aby bol atraktívny. Skontrolujte si aj iný redakčný obsah a uistite sa, že nepôsobí príliš komerčne, predajne alebo nátlakovo.
Zlý príklad: Spoločnosť Tuturu už 3o rokov predáva práčky
Dobrý príklad: Odborník radí, ako sa postarať o práčku, aby vám vydržala roky
Logo spoločnosti v texte alebo na jeho konci
Ak chcete, aby článok pôsobil ako napísaný redakciou, netrvajte na tom, aby doň umiestnili logo vašej spoločnosti. To, aj tak nerozhoduje o tom či sa spotrebiteľ rozhodne nakúpiť. Budovať branding môžete aj inými, efektívnejšími cestami.
Prílíš veľa chvály a tlačenie na pílu
Ďalšou častou chybou sú chválospevy a slová ako – kúpte, ponúkame, kliknite,… V spotrebiteľovi dokážete vzbudiť záujem o produkt či službu aj iným spôsobom.
Dobré rady na záver!
Ak chcete, aby bol text úderný a zaujímavý ponúknite čitateľovi:
- radu, ktorá mu pomôže,
- vyriešte mu problém,
- zaujmite ho,
- alebo pobavte.
Ale, ako má vyzerať dobrý natívny článok (sponzorovaný obsah)?

Som novinár
BEZPLATNÁ * služba pre novinárov a bloggerov hľadajúcich kvalitný zdroj a citácie.
Som odborník
BEZPLATNÁ * služba pre odborníkov a firmy, ktoré sa chcú zviditeľniť v médiách.