Určite ste sa neraz zamýšľali nad tým, ako dostať do médií vaše podnikanie. Koniec koncov každá pozitívna zmienka má vplyv na povedomie a dôveryhodnosť značky, čo dokáže navýšiť predaj. Ako sa tam však dostať?
- AKÁ JE VAŠA CIEĽOVÁ SKUPINA?
Povedať „všetci“ je vágne. Zamyslite sa nad tým, kto je váš cieľový zákazník. Identifikujte konkrétnu skupinu alebo podskupinu (pracujúce mamičky, IT zamestnanci, mladé pracujúce ženy,… ). Bude to síce prácne, ale čím konkrétnejšie určíte svoju cieľvku, tým lepšie si viete zvoliť typ média, ktoré chcete osloviť.
- ZAMYSLITE SA NAD TÝM, ČO ČÍTAJÚ, POZERAJÚ A POČÚVAJÚ VAŠI ZÁKAZNÍCI
Našli ste svoju skupinu zákazníkov? Výborne. Skúste sa vžiť do ich kože a zamyslite sa nad tým, aký typ médií ich oslovuje.
– Aké rádio počúva môj zákazník?
– Akú televíznu stanicu pozerá?
– Je online? Ak áno, aké stránky vyhľadáva?
– Počúva podcasty? Pozerá YouTube?
- KONTAKUJTE RELEVANTNÝCH NOVINÁROV
Zacielenie na správnych ľudí je kľúčové. Obráťte sa preto na novinárov, ktorí môžu mať záujem o váš názor alebo novinky z vašej brandže. Väčšina novinárov má na starosti konkrétnu oblasť záujmu. Tu vám nepomôže nič, len googlenie a prácne vyhľadávanie. Keď už ste našli správnych redaktorov, dajte si záležať na forme, akou ich oslovíte. Ponúknite im príbeh, inováciu alebo zaujímavosť, o ktorej by mohli napísať.
- BUDUJTE VZŤAHY
Jedôležité vedieť, že nie každú tému, ktorú médiám ponúknete, musia automaticky novinári spracovať. Je to v poriadku a je to ich právo. Nezúfajte však. Skúste sa im časom pripomenúť, pošlite tlačovú správu alebo napíšte krátky mail s novinkami. Buďte ochotní a ústretoví. Riaďte sa heslom kvalita nad kvantitou. Píšte im vtedy, ak bude ozaj o čom.
- VYUŽITE PLATFORMU MEDIALIZUJ
Po registrácii na platforme máte možnosť odpovedať na výzvy od novinárov. Novinár vytvorí výzvu s otázkou a popisom článku, ktorý pripravuje. Vy budete o týchto výzvach notifikovaný. Ak bude pre novinára vaša odpoveď relevantná a zaujímavá, zverejní ju. Okrem toho však máte možnosť pridávať aj vlastné námety, ktoré vidia všetci registrovaní novinári. V súčastnosti je ich viac ako 270.

Dostať sa do médií však nie je jednoduchá cesta a vyžaduje si trpezlivosť a veľa práce. Ak však budete konzistetní, budete pracovať systematicky a oslovíte správnych ľudí, veríme, že sa vám to vyplatí.
Zistite viac a vyskúšajte našu bezplatnú službu, ktorá spája novinárov s odborníkmi.
Som novinár
Hľadáte kvalitný zdroj pre svoj pripravovaný obsah?
BEZPLATNÁ * služba pre novinárov a bloggerov hľadajúcich kvalitný zdroj a citácie.
* navždy zadarmo
Som odborník
Hľadáte spôsob ako sa zviditeľniť v médiách?
BEZPLATNÁ * služba pre odborníkov a firmy, ktoré sa chcú zviditeľniť v médiách.
* navždy zadarmo