Myšlienka portálu, ktorý by prepojil novinárov s odborníkmi, v nás dozrievala niekoľko rokov. Stáli sme pred otázkami, ktoré sme sa snažili vyriešiť skôr, ako sa pustíme do online platformy. Možno aj to je dôvod, prečo sme podobný koncept spustili najprv ako offline podujatie, kde sme si overili teóriu s praxou.

Prepojenie dvoch svetov, ktoré sa dopĺňajú a navzájom sa podporujú.
Skvelí odborníci na špecializované témy
Počas svojej práce v prostredí médií a reklamy sme sa roky stretávali s odborníkmi, ktorí riešili zaujímavé projekty. Boli skutočnými špecialistami vo svojom odbore. Nikdy im však nenapadlo prezentovať svoju prácu v médiách. Oslovovali sme ich priebežne podľa potreby a ich vyjadreniami sme dopĺňali tlačové správy, články či mediálne príspevky. Na druhej strane sme pracovali s médiami, ktoré potrebovali odborníkov, aby ich príspevky boli podložené faktami.
Stretnutia s novinármi
Ako prvý sme spustili koncept verejnej diskusie. Na pripravenú tému sme pozvali odborníkov, ktorí odpovedali na otázky v živej diskusii. Priestor dostali aj samotní novinári, ktorí sa počas podujatia mohli otvorene pýtať. Ak sme trafili tému, ktorá bola zaujímavá a potrebná, pozvanie prijali desiatky novinárov. Po podujatí publikovali príspevky, ktoré boli prirodzenou reklamou pre účastníkov a ich vyjadrenia zároveň potvrdzovali hodnovernosť spracovaného obsahu. V tomto bode sme si overili, že médiá potrebujú nové témy a sú ochotné ich spracovať, ak majú pridanú hodnotu. Tou pre nich boli práve odborníci, ktorí im poskytli kvalitné, overené a častokrát aj nové informácie.

Zdroj: Lemur.sk
Novinári potrebujú hodnoverné a overené fakty pre skvalitnenie svojich príspevkov, odborníci získajú publicitu zadarmo. Win-win situácia na oboch frontoch.
Ďalšou otázkou zostávalo, kedy a ako prepojiť tieto svety online. Ako sa hovorí, nič sa nedeje náhodne. V roku 2019 sme sa na jednom z našich podujatí stretli všetci traja zakladatelia, dali sme hlavy dokopy a výsledkom je portál, aký poznáte dnes. Praktické skúsenosti s prácou s médiami sa stretli s programátorskými zručnosťami a znalosťami online prostredia.
Ako sme prišli k natívnej reklame
V období nášho stretnutia sa už dlhšie polemizovalo nad tým, že PPC reklama, akú poznáme dnes, je pomaly na ústupe. Ako však zabezpečiť visibilitu a reklamu, ak sme doteraz boli na tento koncept zvyknutí? Natívna reklama nie je a nebola žiadnou novinkou. Prijímatelia tejto formy reklamy ľahšie spracúvajú obsah, dokonca ich vie priviesť aj k nákupnému rozhodnutiu.
Výzvy, ktoré sme riešili pri premýšľaní nad online konceptom:
- Displejová reklama má problémy
- Príjmy vydavateľov z reklám klesajú
Koncept mediálnej platformy, ktorá prinesie riešenie vydavateľom, novinárom aj odborníkom.
A tu sa dostávame k Medializuj.sk a jeho dnešnej podobe. Jeho prioritnou úlohou je prepojenie dvoch svetov – odborníkov aj novinárov. Táto služba je a navždy bude zadarmo. Okrem toho sme však premýšľali aj nad tým, ako vyriešiť aj ďalšie výzvy, o ktorých sme vedeli, že skôr či neskôr na trhu nastanú. V ďalšom článku preto načrtneme, ako vidíme našu budúcnosť a ako sme riešili výzvy s ňou spojené.
Som novinár
BEZPLATNÁ * služba pre novinárov a bloggerov hľadajúcich kvalitný zdroj a citácie.
Som odborník
BEZPLATNÁ * služba pre odborníkov a firmy, ktoré sa chcú zviditeľniť v médiách.