Kategórie
Blog Medializuj Natívna reklama

Všetko, čo potrebujete vedieť o sponzorovanom obsahu

„Sponzorovaný obsah“

„Článok vznikol v spolupráci s…“

„Vytvorené s podporou…“

Určite ste sa už s podobným označením stretli či už v tlačených alebo online médiách. Znamená to, že značka minule svoje prostriedky na to, aby pre svoju cieľovú skupinu pripravila obsah, ktorý ma zmysel a podľa posledných štatistík výborne funguje.

V článku sa ďalej dozviete:
– čo je sponzorovaný obsah
– čo je dobré vedieť o takomto obsahu

Úlohou sponzorovaného obsahu je zaujať cieľovú skupinu na miestach, kde sa prirodzene pohybuje. Reklama je napríklad zakomponovaná do článku, ktorý si prirodzene prečítate na svojom obľúbenom webe alebo v časopise. Jeho obsahom sú často užitočné informácie, ktoré pomôžu, poradia alebo napríklad aj pobavia.

Prečo je sponzorovaný obsah zaujímavý aj pre marketing?
Vďaka takémuto obsahu dokáže značka pôsobiť dôveryhodne, keďže je umiestňovaný vedľa obsahu, ktorý diváka či čitateľa prirodzene baví a nevyrušuje ho ako tradičné spôsoby reklamy.

Sponzorovaný obsah je obojstranne výhodný – tvorca obsahu získavá financie a značka získava svoje publiku.

3 VECI, KTORÉ JE DOBRÉ VEDIEŤ O SPONZOROVANOM OBSAHU

  1. Rozdiel medzi tradičnou reklamou a sponzorovaným obsahom
    Žijeme digitálnu dobu, ktorá ešte stále napreduje. Aj sponzorovaný obsah sa preto vyvíja v čase a prispôsobuje sa digitálnemu prostrediu. Tu je však potrebné zvážiť, kedy ide o reklamný obsah a kedy o natívnu reklamu (sponzorovaný obsah). Oba reklamné spôsoby prinášajú zadávateľovi iné výsledky. Ako sme však spomínali, sponzorovaný content je cielene umiestňovaný medzi obsah, ktorý konzument prirodzene vyhľadáva a prijíma. Má hodnotu a nie je prvoplánový.
  2. Formáty sponzorovaného obsahu.
    V podstatate akýkoľvek obsah, ktorý vám v tejto súvislosti napadne, môže byť sponzorovaný.
    Najčastejšie ide o:
    – články
    – videá
    – fotografie
    – ankety, infografiky, zoznamy
    – tweety a posty
    – sponzorované piny (pinterest)
    – príbehy na sociálnych sieťach
    – epizódy podcastov
    – a mnohé ďalšie…
  3. Sponzorovaný obsah vyzerá ako redakčný
    Najdôležitejším aspektom sponzorovaného obsahu je jeho podobnosť s redakčným obsahom, preto je dobré, ak ho pripravujú jednotlivé redakcie. Tie najlepšie poznajú svojho čitateľa a dokážu odhadnúť, na aký contet bude počúvať. Taktiež nám pomôžu vyhnúť sa frustrácii z reklamného obsahu, ktorý by mohli konzumenti obsahu preskakovať.

    Nové podnety, ktorým je publikum vystavené:
    – budovanie povedomia o značke
    – dôveryhodnosť
    – relevantnost
    – konverzia

Podľa posledných štatistík, sponzorovaný obsah pozitívne zlepšuje vplyv na značku. Neinvazívnym spôsobom rozširuje dosah, buduje dôveru a povedomie. Ľudia prirodzene uprednostňujú známe veci a vďaka takémuto obsahu rozširujú aj svoje preferencie.

Zistite viac a vyskúšajte našu bezplatnú službu, ktorá spája novinárov s odborníkmi.

Som novinár

Hľadáte kvalitný zdroj pre svoj pripravovaný obsah?

BEZPLATNÁ * služba pre novinárov a bloggerov hľadajúcich kvalitný zdroj a citácie.

* navždy zadarmo

Som odborník

Hľadáte spôsob ako sa zviditeľniť v médiách?

BEZPLATNÁ * služba pre odborníkov a firmy, ktoré sa chcú zviditeľniť v médiách.

* navždy zadarmo

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *